معرفی برند الجی

ال جی یکی از شناخته شده ترین و با سابقه ترین برندها در صنعت‌هایی همچون شیمی، مخابرات و محصولات الکترونیکی کره‌ای به شمار می‌رود. شرکت ال جی در جایگاه چهارم در بین بزرگترین هولدینگ های کشور کره‌ی جنوبی قرار دارد. برند ال جی (LG Corporation) که در گذشته با عنوان Lucky Goldstar (لاکی گلد استار) نیز شناخته می‌شد، هولدینگی بین المللی به حساب می‌آید و در کشور کره‌ی جنوبی واقع شده است. مرکز مدیریت شرکت ال جی در برج‌های دوقلویی با اسم همین شرکت کره‌ای در منطقه‌ی یئووویدو دونگ (Yeouido dong) در پایتخت کره جنوبی، شهر سئول (Seoul) قرار گرفته است.

برند ال جی در تاریخچه بیش از 70 ساله‌ی خودش توانسته به حوزه‌ی فعالیت خودش صنایعی گوناگونی همچون لوازم خانگی برقی، لوازم بهداشتی، محصولات شیمیایی و محصولات مخابراتی و گوشی‌های هوشمند را اضافه کرده است.شرکت‌های ال جی الکترونیکس (LG Electronics)، ال جی زنیث (LG Zenith)، ال جی دیسپلی (LG Display) و ال جی کمیکال (LG Chem) از زیرمجموعه‌های بزرگ شرکت کره‌ای ال جی به حساب می‌آیند. در بین زیرمجموعه‌های شرکت کره‌ای می‌توانیم از شرکت ال جی الکترونیکس به عنوان معروف‌ترین نام برد چرا که این زیر مجموعه در میان مردم عادی به علت تولید و عرضه محصولات مخصوص مصرف کنندگان شناخته شده است.

تاریخچه

شرکت ال جی در تاریخ اول اکتبر سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار تأسیس گردید. در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۹ با تولید اولین رادیو کره‌ای به عنوان پیام‌آور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد. این شرکت در ماه نوامبر ۱۹۶۲ اولین تلفن کره‌ای، در ژانویه ۱۹۶۵ اولین یخچال کره‌ای، در اوت ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه و سفید کره‌ای و در سپتامبر ۱۹۶۸ اولین تهویه مطبوع کره‌ای را ساخت. ال جی در مارس ۱۹۶۸، اولین شعبه خود را در خارج از کشور در نیویورک و در اوت ۱۹۷۸ اولین نمایندگی فروش خود را در ایالات متحده آمریکا تأسیس نمود. با هدف پیشرفت، این شرکت در ژانویه ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام شده و نام شرکت در مارس ۱۹۹۵ از گلدستار به ال جی الکترونیک تغییر یافت. پس از ادغام و سیر تحولات در سال ۱۹۷۸ با صادراتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار مقام نخست را در صنعت الکترونیک کسب نمود. به دنبال این موفقیت در دسامبر ۱۹۹۱ با صادرات ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی مقام نخست را در جهان کسب نمود. در ۲۷ مارس ۱۹۹۵ با ارائه طرح چالش ۲۰۰۵، دومین تولد شرکت ال جی الکترونیکس شکل گرفت.

در ژانویه ۲۰۱۳، ال‌جی الکترونیکس نخستین تلویزیون تجاری بر پایه دیود گسیل نور ارگانیک (OLED) را روانه بازار کرد. صفحه تلویزیونی این نسل از نمایشگرها به نسبت تلویزیون‌های ال‌سی‌دی متداول و نمایشگرهای پلاسما بسیار نازک‌تر و واضح‌تر هستند.

Koo in hwoi مؤسس شرکت الجی


شرکت لاکی (Lucky)، اولین شرکت کره‌ای به شمار می‌رفت که وارد صنعت پلاستیک شد. به مرور و از سال 1952 محصولات این شرکت که بیش‌تر لوازم پلاستیکی خانگی بودند به بازار عرضه شد. نخستین خمیر دندان کرمی کره‌ی جنوبی، لقب نخستین نوآوری و خلاقیت شرکت Lucky را به خود اختصاص داد. محصول بعدی، لوله‌های پی وی سی (PVC) بود که باعث مشهور شدن این برند پلاستیکی در صنعت کره جنوبی شد.
برند گلداستار (Gold Star) پس از گسترش فعالیت شرکت لاکی در صنعت پلاستیک، به این شرکت کره‌ای اضافه شد. برند گلد استار در حال حاضر با عنوان ال جی الکترونیکس (LG Electronics) شناخته می‌شود. در سال 1958، شرکت لاکی _ گلد استار یا همان ال جی امروزی با ترکیب شدن دو شرکت لاکی و گلد استار به وجود آمد. برند گلد استار برای تمرکز در تولید محصولات الکترونیکی به وجود آمد. تولیدات برند گلد استار شامل تلویزیون، رادیو، مایکروفر و حتی تراکتور بود. حتی در دهه‌ی 1990، تلویزیون‌های گلد استار از محبوبیت بسیار بالایی در بازارهای جهانی و علی الخصوص آمریکا برخوردار بود. این برند پس از آن تقسیم  شد و تحت برندسازی مجدد قرار گرفت و تبدیل به برند ال جی الکترونیکس شد.

بخش تولید تراکتور گلد استار در سال 1975 به عنوان زیر مجموعه از شرکت Hyundai (هیوندای) و با همکاری شرکت ژاپنی یانمار (Yanmar) فعالیت خودش را آغاز کرد. در سال‌های بعد در زمینه تولید تراکتور، همکاری با شرکت ایتالیایی «فیات» صورت گرفت و در نهایت تولیدات تحت برندهای گلد استار فیات و گلد استار روانه بازار شدند. پس از آن برند Gold Star Fiat به LG Cable تبدیل شد.
گلد استار پرسیژن (Gold Star Precision) یکی از زیرمجموعه‌های اصلی گلد استار به شمار می‌رفت که حوزه غعالیت آن محصولات اندازه گیری همچون اسیلوسکوپ، مولتی متر و محصولات صنعتی الکترونیکی بود. این برند نیز در زمان تغییر عنوان برندها، با تغییر نام مواجه شد و تحت نام ال جی پرسیژن (LG Precision) به فعالیت خود ادامه داد. در نهایت در سال 1999، شرکت EZ Digital بخش دستگاه‌های اندازه گیری این برند را خریداری کرد. قسمت محصولات صنعتی نیز با نام LIG Nex 1 به فعالیت خود ادامه داد.

نخستین محصولات و تبلیغات لاکی کمیکال


بعد از ادغام شرکت‌های لاکی و گلد استار در سال 1958، وسایل خانگی که توسط این شرکت در داخل کشور کره‌ی جنوبی تولید و فروخته می‌شدند تحت برند لاکی قرار داشتند. از شوینده‌ها، مواد بهداشتی و خمیر دندان Perioe می‌توان به عنوان معروف‌ترین محصولات این برند در آن دوران نام برد.

 آزمایش اولین دستگاه تلفن ال جی توسط مؤسس آن


بخش گلد استار نیز در حال فعالیت بر روی محصولات الکترونیکی بود به گونه‌ای که اولین رادیو در کره جنوبی که این رادیو A501 نام داشت توسط این شرکت در سال 1959 تولید و روانه بازار شد. علاوه بر این برای اولین بار در کره جنوبی، پنکه و تلفن توسط شرکت گلد استار تولید و عرضه شدند.

نخستین رادیوی شرکت گلد استار
رادیوی دوم تولیدی شرکت کره‌ای، T 701 نام داشت که به دلیل استفاده از ترانزیستور از قیمت بالایی برخوردار بود و در نتیجه شرکت گلد استار دچار بحران مالی شدید شد. در آن زمان دولت نظامی کره جنوبی تصمیم به مجهز کردن مناطق کشاورزی و روستایی به رادیو گرفت و از رادیوهای گلد استار جهت تحقق این موضوع استفاده کرد. در نهایت شرکت از بحران مالی خارج شد چرا که شرکت گلد استاربا عقد قرارداد با دولت نظامی آن زمان کره جنوبی موفق شد در سال 1961 فروش رادیوهای خود را از چند هزار عدد به بیش از یک میلیون عدد دستگاه برساند.
برای اولین بار صادرات رادیو در کره جنوبی از سال 1962 آغاز شد و شرکت گلد استار که پیشگام تولید رادیو به حساب می‌آمد، محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور صادر کرد. دو سال بعد، این شرکت قدم‌هایی برای حضور در صنعت مخابرات برداشت. شرکت کره‌ای توانست از نخستین سیستم دیسپاچنیگ اتوماتیک پزشکی که بر اساس سوئیچ تلفنی بود را در کره رونمایی کند.

کو بون مو، دومین مدیرعامل الجی


در سال 1996، شرکت کره‌ای برای ورود به صنعت مخابرت اقدام به تأسیس ال جی تلکام (LG Telkom) گرفت. شرکت ال جی تلکام در حال حاضر با نام LG U+ شناخته می‌شود. تلاش‌ها برای حضور جدی‌تر در صنعت الکترونیک در سال‌های بعد ادامه پیدا کرد و شرکت ال جی فیلیپس آل سی دی با همکاری ال جی و فیلیپس تأسیس شد. اولین محصول ال جی فیلیپس آل سی دی در سال 2001 به صورت رسمی روانه بازار شد. این شرکت در حال حاضر با نام ال جی دیسپلی (LG Display) شناخته می‌شود.


با اغاز قرن 21 تغییرات بسیار زیادی در بخش تولیدات بهداشتی و شیمیایی ال جی رخ داد. در سال 2001، بخش شیمیایی شرکت ال جی به شرکت‌های LG Chem (ال جی کمیکال)، LG Household & Health Care و LGCI تقسیم شد. در سال 2003، بخش محصولات سلامتی شرکت کره‌ای توانست از سازمان غذا و داروی FDA مجوز تولید داروی Factiv را دریافت کند.


در سال 2002، در تولید آل سی دی، ال جی فیلیپس توانست اولین محصول نسل پنجم تی اف تی (TFT) تولید و روانه بازار کند. در سال‌های بعد بخش انرژی خورشیدی شرکت ال جی تأسیس شد تا این شرکت بتواند با قدرت به صنعت انرژی‌های تجدید پذیر قدم بردارد. همین ورود به صنعت انرژی‌های تجدید پذیر باعث شد که بخش شیمیایی شرکت یعنی ال جی کمیکال بتواند جایزه‌ی مدیریت سبز را دریافت کند.


از نوآوری‌های بعدی شرکت کره‌ای تولید و عرضه نخستین تلویزیون 3D (سه بعدی) کره‌ی جنوبی بود. این تلویزیون سه بعدی در سال 2010 عرضه شد.
در حال حاضر شرکت ال جی به صورت یک هولدینگ جامع فعالیت می‌کند که از شرکت‌های متفاوتی تشکیل شده است که در صنایع مخابرات، شیمی و الکترونیک به فعالیت می‌پردازند. در سال 2003، برای مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه، LG Corp تأسیس شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد