خوردن برفک یخچال

احتمالا شما نیز شنیده اید که برخی از افراد اقدام به خوردن برفک یخچال می کنند و شاید شما نیز جزء همین افراد باشید. تمایل به خوردن برفک یخچال یکی از مسائلی است که بسیاری از مصرف کنندگان با آن مواجه می شوند و به دنبال علت آن هستند. از این رو جهت افزایش سطح اطلاعات شما در زمینه مصرف برفک یخچال فریزر، این مقاله را به این مسئله اختصاص داده ایم تا بتوانید با علت و مضرات برفک یخچال خود آشنایی لازم را پیدا کنید

برفک یخچال چیست و چگونه تشکیل می شود؟

پیش از اینکه به بررسی مسئله خوردن برفک یخچال بپردازیم، ابتدا باید با این موضوع آشنا شوید که برفک یخچال چیست و چگونه درون دستگاه تشکیل می شود. به طور کلی می توان گفت که علت اصلی تولید برفک در یخچال، وارد شدن هوای گرم بیرون از یخچال به درون کابین دستگاه است. هنگامی که هوای گرم وارد یخچال شده و در آن ماندگار می شود، هوای درون یخچال مرطوب می گردد.

زمانی که رطوبت ایجاد شده از گرما با سرمای درون یخچال برخورد می کند، میعان شکل گرفته و در نهایت قطرات شبنم بر روی دیواره های داخلی یخچال ایجاد می شود. در نهایت نیز با ادامه این روند و وارد شدن گرمای بیشتر، قطرات سرد شده و به برفک تبدیل می شوند. همچنین عوامل دیگری نظیر ظروف گرم غذا، میوه ها و سبزیجات آبدار نیز موجب بروز این مسئله و تولید برفک خواهند شد.

بسیاری از مصرف کنندگان ، علاقه به خوردن برفک های تشکیل شده در یخچال و فریزر خود دارند که این مسئله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در برخی مواقع افرادی که قصد دارند خنک و سرحال شوند، اقدام به خوردن و جویدن برفک های یخچال می نمایند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که علاقه زیاد به مصرف برفک و خوردن مداوم آن می تواند نشانگر بروز یک مشکل در سلامت بدن بوده و نیاز به بررسی های پزشکی خواهد داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که اگر بیش از حد تمایل به خوردن برفک های یخچال دارید، لازم است تا از نظر پزشکی بررسی شوید. در برخی مواقع نیز علت خوردن برفک به دلیل کمبود مواد معدنی یا آهن در بردن افراد است که لازم است سریعا پیگیری شود.

اگر متوجه ی برفک در فریزر یا یخچال خود شدید سریعا آن را آب کنید و گرنه برفک ضخیم می شود و مصرف انرژی شما بیشتر شده و در نتیجه پول برق شما بیشتر می شود. برای آب کردن برفک یخچال نخست آن را از برق بکشید ، وسایل را از داخل آن خارج کرده و منتظر آب شدن برفک ها بمانید. هرگز از مواد تیز برای کندن برفکها استفاده نکنید. می توانید برای سرعت بخشیدن به کار پنکه ی کوچکی را مقابل یخچال بگذارید خواهید دید که در چند دقیقه تمامی برفکها آب می شوند.

یخچال را با دستمالی تمیز کاملا خشک کنید و سپس مواد غذایی را سر جایشان بگذارید و یخچال را به برق بزنید . دقتی کنید اگر رطوبت در یخچال بماند دوباره تبدیل به برفک می شود.مضرات خوردن برفک یخچال

 

عمر یخچال و فریزر به زن شما بستگی دارد!
با رعایت این نکات ساده اما کاربردی می‌توانید عمر یخچال و فریزر خود را افزایش دهید. اگر موبه‌مو به توصیه‌های ما عمل کنید نیازی به تعویض و تعمیر یخچال فریزتان نخواهید داشت.

همیشه مراقب باشید، محل قرار گرفتن یخچال و فریزر در کنار دستگاه‌های تولید‌کننده گرما مثل اجاق گاز، پکیج آب گرمکن و شوفاژ به‌ویژه در فصل زمستان نباشد. گرمای این وسایل موجب هدر رفتن انرژی سرمایشی یخچال و خرابی موتور آن می‌شود.

اگر تصمیم دارید یخچال خانه‌تان را تکان دهید و از جایی به جای دیگر منتقل کنید باید مراقب باشید، دستگاه را پیش از حرکت دادن 3 ساعت خاموش کرده و اجازه دهید گاز آن از جریان بایستد.

برای توزیع گاز موجود در لوله‌های دیواره یخچال و فریزر مطمئن شوید که دستگاه شما روی سطحی صاف و بدون شیب قرار گرفته است.

از قرار دادن مواد خوراکی و غذاهای گرم و آب جوش در یخچال روشن خودداری کنید این کار انرژی موتور دستگاه را هدر می‌دهد.

اگر یخچال‌تان بوی مواد‌غذایی را به‌خود گرفته و این موضوع شما را ناراحت می‌کند، برای از بین بردن این بو می‌توانید از پک‌های آماده بوگیر یخچال یا کیسه زغال استفاده کنید. برای تهیه آن کافی است چند قطعه زغال کوچک را درون یک کیسه پارچه‌ای قرار داده و در یخچال بگذارید.

اگر کودکی دارید که بدون دلیل در یخچال را باز می‌کند به او آموزش‌های لازم را در این زمینه بدهید. این کار موجب خروج هوای سرد و ورود هوای گرم به فضای یخچال شده و برای دستگاه مضر است.

اجازه ندهید برفک یخچال یا فریزر سراسر آن را بگیرد و درصورت بروز برفک هرگز از شی یا جسم تیز و خشن برای از بین بردن برفک‌ها استفاده نکنید.


خوردن برفک یخچال در بارداری

برخی از خانم های باردار در دوران بارداری به مصرف برفک یخچال خود تمایل پیدا کرده و به خوردن آن عادت می کنند. بسیاری از پزشکان معتقد هستند که علت تمایل به این امر به دلیل فقر آهن و کمبود مواد معدنی در بدن فرد باردار است. همچنین در بسیاری از مواقع دیده شده است که جویدن و خوردن برفک به علت کنار آمدن با استرس های حاصل در این دوران می باشد. اگرچه خوردن برفک ممکن است باعث وارد شدن ضرر نشود، اما به هیچ وجه به خانم های باردار خوردن برفک و یخ یخچال توصیه نشده و ممکن است برای جنین بیماری های زمینه ای ایجاد نماید. در صورتی که فردی باردار با این مسئله مواجه شده است، بهتر است با پزشک متخصص مشورت نماید.

آیا برفک یخچال آب مقطر است؟

یکی از استفاده هایی که برخی از کاربران از برفک یخچال دارند، به عنوان آب مقطر است. این افراد پس از برفک زدن یخچال فریزر، آنها را از داخل یخچال خارج کرده و سپس اجازه می دهند تا آب شود. پس از ته نشین شدن آب، می توان آبی زلال از آن استخراج نمود. در صورتی که آب حاصل از برفک بدون هیچگونه ناخالصی و مواد رسوبی باشد، می توان آن را به عنوان آب مقطر در نظر گرفت که استفاده های زیادی نیز دارد.

مضرات خوردن برفک یخچال

در این بخش قصد داریم به بررسی مضرات خوردن برفک یخچال برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم. به طور کلی خوردن برفک می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی برای سلامتی افراد شود. این مسئله در طولانی مدت منجر به بروز مشکلات گوارشی و ناراحتی های معده خواهد شد. به طور کلی برفک و یخ به هنگام تماس با مویرگ های معده منجر به انقباض آن شده و در نهایت فرآیند سیستم هاضمه و هضم غذا نیز دچار مشکل خواهد شد. همچنین مصرف برفک های یخ زده موجب بروز ناراحتی های مربوط به کبد می شود و با کاهش دمای کبرد، افزایش چربی بدن را در پی خواهد داشت. این مسئله حتی می تواند منجر به خرابی دندان های شما شود. از این رو بهتر است که مصرف برفک یخچال فریزر را کنار بگذارید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد