تفاوت کباب پز و باربیکیو در چیست؟

یا میدانید کباب پز با باربیکیو متفاوت است؟ آیا میدانید تفاوت باربیکیو و کباب پز چیست؟ در بسیاری از سایت ها به اشتباه باربیکیو و کبابپز را یک وسیله نام می برند. اما باید گفت هر کدام از این نام ها برای یک وسیله مجزا می باشد. تفاوت باربیکیو با کبابپز در اختلاف قیمت آنها، امکانات و … می باشد. اما اصول کار هر دو وسیله طبخ و گریل کردن غذاهای مختلف است. اگر بخواهیم خیلی کلی بگوییم، کبابپز مقداری سنتی تر است. این وسیله را بیشتر در رستوران ها و جگرکی های سنتی بیشتر می بینید. اما باربیکیو گازی و ذغالی مقداری مدرن تر و با امکانات بیشتری می باشد که در رستوران های مدرن بیشتر استفاده می شود.

تفاوت باربیکیو و کباب پز

اگر بخواهیم به تفاوت باربیکیو و کباب پز اشاره کنیم باید بگوییم که کباب پز نسبت به باربیکیو سنتی تر است و معمولا آن را در مکان هایی مانند رستوران ها و جگرکی ها مشاهده می کنیم. اما باربیکیو گازی و ذغالی دارای ساختار مدرن تری می باشد و امکانات بیشتری نیز دارد. اغلب رستوران های جدید از باربیکیو استفاده می کنند و طعم دلپذیرتری به غذا می دهند. باربیکیوهای ذغالی یک گزینه ایده آل برای افرادی محسوب می شود که تمایل زیادی به طعم دودی غذا دارند.

قیمت


یکی از اصلی ترین تفاوت های بین باربیکیو و کبابپز قیمت آن ها می باشد. باربیکیو به دلیل مدرن بودن قیمت بیشتری در مقایسه با کبابپز دارد، بهتر است با توجه به بودجه ی خود اقدام به خرید محصول نمایید. البته توجه داشته باشید که قیمت کباب پز صنعتی دست دوم و قیمت باربیکیو دست دوم ارزان تر است پس اگر برای خرید تجهیزات جدید بودجه ی کافی ندارید میتوانید برای خرید محصولات دست دوم اقدام نمایید.

امکانات

قطعا امکاناتی که باربیکیو در اختیار شما قرار می دهد بیشتر از کباب پز است. باربیکیو در انواع گازی، برقی، ذغالی، آجری و … تولید می شود که از این نظر تنوع بسیار زیادی دارد. استفاده از کباب پز در محیط های بسته مانند فضای داخلی خانه و آپارتمان ها مجاز نیست. زیرا در هنگام طبخ غذا، دود زیادی از خود تولید می کند. اما در حال حاضر نوعی از باربیکیو تولید شده که بدون دود است و می توان به راحتی آن را در مکان هایی مانند آپارتمان نیز مورد استفاده قرار داد. طراحی این دستگاه به شکل عمودی است که از ریختن آب و چربی گوشت بر روی ذغال و میله های گاز جلوگیری می کند.

ابعاد


انواع مختلف کباب پز با ابعاد و در اندازه های کوچک تری در مقایسه با باربیکیو تولید و عرضه می شوند، به همین دلیل استفاده از کبابپز برای آشپزخانه های کوچک و افرادی که تمایل به جابه جایی مدام این وسیله دارند مناسب تر است.

جنس بدنه باربیکیو چیست؟

همان طور که متوجه شدید باربیکیو امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. به همین دلیل می باشد که طرفداران بیشتری برخوردار هستند. ویژگی های باربیکیو به قدری زیادی است که می توان تمام امور مربوط به پخت و پز در آشپزخانه را در آن خلاصه کرد. طراحی این دستگاه به شکلی است که می توان روز به روز به امکانات آن افزود. از ویژگی های باربیکیو می توان به تجهیزاتی مانند سینی استیل ضد زنگ، هواکش چدنی، شلف کشویی، صفحه مشبک چدنی و محفظه ذغالی سیار اشاره کرد.


لازم به ذکر است که صفحه مشبک چدنی فقط در باربیکیوهایی ذغالی مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی این دستگاه شاهد تعبیه کابینت در بخش پایین آن هستیم. رنگی که بر روی باربیکیو زده می شود از نوع نسوز است تا بر اثر طبخ های مداوم رنگ آن از بین نرود. این نوع رنگ بیشتر در باربیکیوهای گازی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت باربیکیو و کباب پز در مدل

همانطور که گفته شد تفاوت باربیکیو با کبابپز در امکانات، ابعاد و … آنها می باشد. اما این دو وسیله مدل های گوناگونی دارد. هر کدام از این وسیله ها مدل های برقی، گازی، ذغالی و چند منظوره دارند. هرکدام از این مدل ها را می توان با توجه به نیاز و مصرف خودتان خریداری کنید. اما لازم به ذکر است کبابپز ها مدل ذغالی تنها ندارند. زیرا کباب پز اگر تنها فقط ذغالی باشد، منقل می باشد. مدل های ذغالی این وسیله در کنار مدل گازی می باشد که این گونه چند منظوره محسوب می شوند.

سوالات متداول

تفاوت باربیکیو با کبابپز در چیست؟

باربیکیو امکانات و قیمت بیشتری دارد. اما کباب پز ابعاد و امکانات کمتری دارد. همچنان کباب پز مقداری سنتی می باشد.

امکانات گوناگون باربیکیو چیست؟

باربیکیو با امکاناتی همچون کابینت اضافی، هواکش چدنی، تخته چوب ترمو وود، شلف کشویی، رنگ نسوز و … یک وسیله بسیار جذاب می باشد.

باربیکیو و کباب پز را در چه مدل هایی می توان تهیه کرد؟

اینن دو وسیله را می توان در مدل های گازی، ذغالی، برقی و چند منظوره را سفارش و خریداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد