مقایسه چند برند برتر ماشین لباسشویی

چند سالی است که ماشین‌های لباسشویی با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفته شدن و هوشمند شدن هستند و هر روز یک ویژگی کاربردی به آن‌ها افزوده می‌شود. برای تجربه یک خرید خوب و استفاده از این امکانات در سبک زندگی مدرنی که دوست دارید، گزینه‌ای جز کسب آگاهی ندارید.

چند نسل قبل از ما هیچ تصوری از آشپزخانه‌های امروزی نداشتند. احتمالا وقتی که در سرما و گرما، کوه لباس‌ را با دست مشت می‌زدند و می‌شستند، نمی‌دانستند نوه‌هاشان به چه راحتی لباس‌ها را در ماشین می‌ریزند و بعد لباس شسته تحویل می‌گیرند. اما از دید ما قضیه به این سادگی‌ها هم نیست.

قبل از خرید لباسشویی باید جیب و کیف‌مان را روی میز خالی کنیم و ببینیم چقدر پول داریم. بعد از تعیین بودجه می‌رسیم به انتخاب برند و مدل ماشین لباسشویی.

تا پیش از این برندهایی مثل بوش، ال جی و سامسونگ اولین گزینه‌های خرید به‌حساب می‌آمدند. اما با نگاهی به قیمت‌ها و تفاوتی که با برندهای ایرانی دارند می‌بینید که احتمالا خارجی‌ها از سبد خرید بعضی‌ها خارج شده‌اند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب از برندهای مختلف ایرانی برای شما بگوییم. انتخاب این برندها براساس چند عامل مختلف بوده:

  • موجود بودن کالا در بازار

کالای بعضی از شرکت‌ها در حال حاضر در بازار موجود نیست، یا تنها چند مدل محدود آن را پیدا می‌کنید. درحالی‌که هنگام خرید نیاز دارید مدل‌های مختلف با کارایی و ویژگی‌های متنوع را ببینید و بهترینش را به‌ خانه ببرید.

  • رضایت کاربران

شرکت‌ها در تبلیغات‌شان ادعاهای زیادی دارند. یکی از راه‌های اطمینان از کیفیت محصول، بررسی نظر کاربرانی‌ است که آن محصول خاص را خریده‌اند. چه کسی بهتر از مصرف‌کننده می‌تواند به شما بگوید چقدر از خریدش راضی بوده و آیا محصول نسبت به قیمتش ارزش دارد یا نه؟

  • قیمت رقابتی

بودجه‌ای که برای خرید تعیین می‌کنید، نقش  پررنگی در انتخاب شما دارد. ضمن این‌که نگاه‌تان به کیفیت برند و محصول است، مراقب هستید که قیمت آن با اختلاف بالاتر از رقبا نباشد.

  • خدمات پس از فروش

هیچ کس دوست ندارد بعد از مدت‌ها بررسی محصولی را به آشپزخانه‌اش ببرد که مدتی بعد خراب شود. اما گاهی پیش می‌آید که به‌هر دلیلی کالای خانگی شما نیاز به تعمیر، تعویض قطعه یا سرویس داشته باشد. این‌جاست که پای کارکنان خدمات پس از فروش شرکت به‌میان می‌آید. قبل از خرید دقت کنید راه‌های تماس با شرکت مشخص شده باشد و کارکنان آن پاسخگوی مصرف‌کنندگان باشند. در این مورد هم می‌شود به نظر و تجربه‌ی خریداران قبلی نگاهی انداخت.

انواع موتور لباسشویی :

1⃣ دایرکت درایو :
برای اولین بار شرکت های کره ای اقدام به ساخت ماشین های لباسشویی با تکنولوژی دایزکت درایو نمودند . مانند : ال جی ، سامسونگ و … موتور های دایرکت درایو مشهور به موتور های الکتریکی یا بدون تسمه هستند که چندین مورد مثبت این نوع تکنولوژی باعث برتری این لباسشویی ها نسبت به دیگر موتور ها شده است .

از قبیل : کاهش مصرف برق – کاهش صدا – افزایش دور موتور تا 2000 دور – کاهش وزن و حذف وزنه های بالانس – افزایش کیفیت شست و شو و تنوع برنامه ها – کاهش هزینه های تعمیری – استفاده از سنسور به جای تاکو

لازم به ذکر است که در این نوع موتور ها از هیچ گونه چرخ دنده استفاده نشده بلکه از نیروی مغناطیسی برای گردش موتور استفاده می کند و علاوه بر لرزش کمتر از موتور های رایج صدای بسیار کمی دارند .

2⃣ موتور معمولی تسمه ای ( ذغالی ) :
از این نوع موتور ها که با کمک تسمه باعث چرخش دور موتور می شوند . بیشتر در لباسشویی های 2016 به قبل سامسونگ و دوو و بوش استفاده شده است که این نوع معمولا لرزش ، صدا ، و مصرف بیشتری نسبت به موتور دایرکت درایو دارند .

بهترین مارک لباسشویی:

همه ی شرکت های تولید کننده در رقابت سنگین هستند اما هر کدام از این شرکت ها مزایای خود را دارند و یکسری معایب شرکت بوش شرکت آلمانی است که چندین سال در عرصه لوازم خانگی فعالیت دارد و چیزی که این شرکت آلمانی را مشهور کرده است کیفیت بالای قطعات و عمر طولانی کالاهای اوست اما یکی از معایب این شرکت آلمانی استفاده کردن از موتور های تسمه ای و یکی دیگر از معایب آن قیمت های بالای آن نسبت به مارک های دیگر است .

مارک سامسونگ :

مارک سامسونگ مارک خوش نام کرده است که چنیدن سال در عرصه لوازم خانگی به طور تخصصی فعالیت دارد . لباسشویی سامسونگ دارای طراحی زیبا و امکانات عالی هستند و شست و شوی خوبی را برای شما به ارمغان می رساند . مزایای این نوع لباسشویی ها یکی قابلیت حباب ساز یا اکوبابل است که با این قابلیت و تولید حباب و کف در دیگ الماسه خود شست و شو بهتری را برای شما به انجام می رساند و همچنان با عرضه لباسشویی های ادواش خود در سال 2016 و 2017 توانست توجه خیلی ها را به خود جلب کند که با این قابلیت می توان در حین شست و شو وقتی چیزی فراموش کرده اید برای شست و شو به لباس های دیگر از طریق درب دوم اضافه نمود اما لباسشویی های سامسونگ هم مانند دیگر لباسشویی های چندین معایب دارند مانند : موتور تسمه ای که خود امر حیاتی محسوب می شود . خشک کردن با درصد پایین ، صدا و لرزش به لباسشویی های دیگر ، نداشتن قابلیت بخارشوی دور موتور که در بیشتر مدل های خود .

ال جی

ال جی از برندهایی است که چند سالی است با لوازم خانگی خود در کنار دیگر برندهای آسیایی و اروپایی قرار گرفته و از فروش قابل توجهی برخوردار است. ال جی با الهام گرفتن از نیاز مشتریانش و هم سو کردن آن‌ها با تکنولوژی‌های جدید و ایده‌های خلاقانه، تبدیل به یکی از  محبوب‌ترین برندهای لوازم خانگی در بازار شده است. عرضه امکاناتی مانند شست‌وشوی سریع، شست‌وشوی ضد آلرژی با بخار، موتورهای اینورتر بدون تسمه، فناوری ۶ حرکت شست‌وشو و شبیه‌سازی شست‌وشوی دستی، لباسشویی Twin Wash با امکان شست‌وشوی همزمان دو سری لباس، سیستم عیب‌یابی خودکار و ... برای اولین بار توسط این برند، زبان طراحی و ساخت ماشین‌های لباسشویی را متحول ساخت. لباسشویی‌های ال جی در کنار کیفیت خوب و امکانات به روز، از قیمت‌های معقولی هم برخوردارند.

بوش

بوش یک شرکت آلمانی است که لباسشویی‌های آن از محصولات  قابل توجه در سرتاسر جهان هستند. محصولات بوش به کیفیت بالای قطعات و عمر طولانی معروف هستند. مدل‌های زیادی از لباسشویی بوش با قیمت‌ها و ظرفیت‌های مختلف در بازار ایران با گارانتی معتبر فروخته می‌شود. یکی از معایب این برند این است که قیمت ماشین لباسشویی بوش بالاست. بوش دستگاه‌هایی بسیار کاربردی با ظاهری شکیل دارد که اگر چه موتور تسمه‌ای دارند اما رده‌های بالای انرژی، نشان از مصرف بسیار کم آن‌هاست. برنامه‌های شست‌وشوی متنوع، شست‌وشوی سریع ۱۵ دقیقه‌ای، شست‌وشو ویژه افراد مبتلا به آلرژی و ... آن‌ها را به همان تیمی تبدیل می‌کند که برای شستن و خشک کردن به آن نیاز دارید.

اسنوا با شعار «روی ما حساب کنید»

اسنوا به گفته‌ خودش برند محبوب و اصیلی‌ست. این برند لباسشویی‌های اتوماتیک از ۵ تا ۸ کیلوگرم روانه‌ بازار کرده است. این برند در شبکه‌های اجتماعی خیلی فعال نیست و روی سایت رسمی آن اطلاعات متنوعی از شرکت وجود ندارد. شماره‌های ۵ رقمی و یک شماره ۴ رقمی راه ارتباطی خریدار با شرکت است. در آپارات تعدادی از ویدیوهای این برند را پیدا می‌کنید که اغلب ویدیوها محصولات شرکت را معرفی می‌کنند.

براساس نظر خریداران می‌توان حدس زد این کالا اگرچه عالی نیست، اما کیفیت قابل‌قبولی دارد. قیمت رقابتی و حمایت از کالای ایرانی موردی‌ست که بیشتر کاربران اشاره کرده‌اند. کیفیت شست‌وشو و خشک‌کن قوی از مزایای این کالاست. اغلب مصرف‌کنندگان قبلی از خدمات پس از فروش اسنوا راضی بوده‌اند، اگرچه همیشه استثنا وجود دارد. صدای زیاد دستگاه موردی‌ست که کاربران بر سر آن توافق ندارند و از تجربه‌های مختلفی از کاملا ناراضی تا راضی نوشته‌اند. تمیزی لباس‌ها هم وضعیت مشابهی دارد. اگرچه بعضی‌ها کیفت آن‌ را بالاتر از برندهایی مثل ال‌جی ارزیابی کرده‌اند، کاربرانی هم هستند که از پاک نشدن لکه‌های لباس گله‌مندند.

قیمت

دامنه‌ی قیمت لباسشویی‌های اتوماتیک اسنوا بین ۷ میلیون تا ۵ میلیون تومان است. گران‌ترین محصول اسنوا یک دستگاه با ظرفیت لباس خیس ۸ کیلوگرمی‌ست که ۷ میلیون و ۳۵۰ قیمت دارد. همان‌طور که حدس می‌زنید ارزان‌ترین لباسشویی از بین مدل‌های دوقلوست که می‌توان آن‌ را به قیمت ۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان خرید.

خدمات پس از فروش

گارانتی لباسشویی اسنوا ۲۴ ماهه انتخاب سرویس است.

نکات مهم و کلیدی در خرید بهترین مارک لباسشویی :

میزان مصرف انرژی

اینکه باید از خریدن مدل هایی از ماشین لباسشویی که درجه مصرف انرژی آنها از A پایین تر است خودداری کنید، بدیهی است. این روزها با بالاتر رفتن قیمت برق و ارزشمندترشدن انرژی نسبت به سال های قبل بیشتر خریداران مخصوصا کسانی که اقتصادی خرید می کنند، کم مصرف بودن لوازم را جزو فاکتورهای ضروری خریدشان قرار می دهند اما مدل های جدیدتر که دارای برچسب مصرف انرژی AAA هستند و البته قیمت بالاترین دارند برای خرید مناسب تر است.چون این برچسب نشان دهنده مصرف برق کمتر، آب کمتر و کیفیت شست و شوی بالاتر است.

جدای از برچسب میزان مصرف می توانید به امکاناتی که برای جلوگیری از هدررفتن آب روی مدل های جدیدتر قرار داده شده اند دقت کنید. چون این سیستم ها نه تنها باعث می شود مصرف آب پایین تر بیاید بلکه طول عمر دستگاه را بیشتر می کنند و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می کنند.

چند کیلویی می‌خواهید؟
 
اولین موضوعی که برای خانم‌ها مهم است کم‌صدا‌بودن و بدون لرزش‌بودن این دستگاه است پس حتما باید از اجناس اصلی خریداری کنید . درون ماشین لباس‌شویی صفحه‌ای استوانه‌ای شکل قرار دارد از جنس آلومینیوم فشرده و سبک که روی آن آج‌های بسیار زیاد قرار گرفته‌اند برای شست‌وشوی لباس‌ها. اگر این استوانه با فشار دست عقب و جلو شود و تکان‌های شدید بخورد پس حتما موقع کار کردن سروصداهای زیادی به پا می‌کند.
ماشین‌های لباس‌شویی از انواع مدل های 14،12،10.5،10،7،5 کیلویی تشکیل می‌شوند. پرفروش‌ترین نوع این اجناس 5 کیلویی است زیرا ابعاد آن مناسب طراحی همه آشپزخانه‌هاست اما اگر نفرات خانواده شما بیش از آن است که یک ماشین 5 کیلویی طی 2‌روز لباس های انباشته شده را تمیز کند حتما از ماشین‌های 7کیلویی استفاده کنید زیرا با انتخاب مدل‌های‌ 5 کیلویی حتما باید از ماشین 2بار استفاده کنید و در نتیجه شاهد بالاتر رفتن مصرف برق ماهانه‌تان خواهید بود. ماشین لباس‌شویی در حجم 12کیلویی هم در بازار پیدا می‌شود که البته این مدل بیشتر در کارخانه‌ها، خشک‌شویی‌ها و باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌شود. 
 
 طراحی های تحریک کننده

از آنجا که معمولا لباسشویی را هم در آشپزخانه قرار می دهند، ظاهر مدلی که انتخاب می کنید هم می تواند مهم باشد. مدل هایی که گزینه های زیادی روی بدنه برای تنظیم دارند استفاده بسیار آسانتری دارند اما ظاهر آنها کمی شلوغ به نظر می رسد اما مدل هایی که بیش از چند دکمه برای تنظیم روی بدنه آنها قرار داده نشده است، تنظیم دشواری دارند اما ظاهری ساده و مدرنتر پیدا می کنند.

هرچه تعداد دکمه ها کمتر باشد نظافت بدنه آسان تر است. از طرفی خریدن مدل هایی با دکمه های لمسی چندان پیشنهاد نمی شود. داشتن نمایشگر LDC یا LED ظاهری مدرن به بدنه می دهد و البته فرایند شست و شو را با وضوح بیشتری نمایش می دهد. اما این نمایشگرها نه تنها باعث بالاتررفتن قیمت دستگاه می شود بلکه نکته دیگر درباره بدنه لباسشویی میزان درجه بازشدن در آن است. مدل هایی که 180 درجه باز می شوند مسلما برای خرید مناسب تر هستند چون استفاده آسان تری دارند.

برنامه های متنوع شست و شو

با اینکه داشتن برنامه های شست و شو متنوع و حالت های مختلف شست و شو یکی از مزایای لباسشویی به حساب می آیند اما بهتر است قبل از خرید به این نکته توجه کنید که تا چه حدی به این امکانات احتیاج دارید. بسیاری از برنامه های شست و شو را شاید سالی یکبار هم استفاده نکنید. بعضی دیگر را هم که به تنظیم زیادی احتیاج دارند ممکن است به خاطر بی حوصلگی اصلا استفاده نکنید.

به گفته یکی از فروشندگان لوازم خانگی برای راهنمایی ما درباره برنامه های شست و شو، برنامه های مخصوص شست و شوی لباس کودک، شست و شوی اقتصادی، شست و شوی پتو و ملحفه و شست و شوی روزانه جزو برنامه هایی هستند که استفاده زیادی دارند و ارزش پرداخت پول بیشتر را دارند اما برنامه هایی مثل شست و شوی لباس های تیره، شست و شوی ضدچروک، شست و شوی فوق سریع یا شست و شوی مشابه شست و شوی دستی شاید چندان هم ضروری نباشند.

در نتیجه می توان از آنها چشم پوشی کرد. قابلیت تنظیم دما و قابلیت شست و شو با دمای پایین آب هم جزو قابلیت های کاربردی لباسشویی به حساب می آید. مدل های جدید که قابلیت شست و شو با آب سرد را با همان کیفیت آب گرم دارند در مصرف انرژی صرفه جویی بیشتری می کنند.