معرفی برند لوازم خانگی بکو

بکو (انگلیسیBekoشرکت تولیدکنندهٔ لوازم خانگی ترکیه‌ای و یکی از برندهای آرچلیک است و توسط کوچ هولدینگ مدیریت می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۶۷ در استانبول توسط وهبی کوچ بنیانگذار کوچ هولدینگ تأسیس شد.

بکو در سال ۲۰۰۴ شرکت آلمانی گروندیگ را خریداری کرد و در ژانویه ۲۰۰۵ بکو و رقیب اصلی آن یعنی شرکت وستل بیش از نیمی از تلویزیون اروپا را تولید کردند. در ژوئن ۲۰۰۹ تصمیم گرفته شد که بکو با شرکت آرچلیک ادغام شود.

شرکت بکو در سال 2004 تا جایی قدرت گرفت که شرکت بزرگی همچون گروندیک در المان را توانست بخرد که در سال بعد یعنی 2005 شرکت بکو و همچنین رقیب ان یعنی وستل  توانستند سهم بزرگی از تولید تلویزیون اروپا را به دست خود بگیرند.همچنین در سال 2009 باز هم شرکت بکو با شرکت بزرگ ارپلیک ادغام گردید که این موضوع در ژانویه اون سال اتفاق افتاد و همین موضوع باعث شد که برخی از محصولات ارچلیک نظیر ماشین لباسشویی و یخچال و تلویزیون و ماشین ظرفشویی به نام بکو روانه بازار می شوند.

بکو و بارسلونا اکنون در یک تیم هستند!

بکو از مردم انرژی می‌گیرد. همین انرژی است که به ما کمک کرده است تا به شرکتی بین‌المللی تبدیل شویم و باعث می‌شود چشم‌انداز خود را به‌طور مستمر بهبود بخشیم. حضور شما به ما انرژِ می‌دهد تا مسیر خود را در دستیابی به اهداف‌مان مشخص کنیم. علاقه بکو به ورزش از این باور ناشی می‌شود که ورزش می‌تواند جانی دوباره به زندگی تزریق کرده و سرگرمی و نشاط را به زندگی اضافه کند. همچنین باعث می‌شود که مردم در قالب ورزش‌های اجتماعی و دسته‌جمعی، در کنار هم جمع شوند. از همین رو، ما به طور فعال از شاخه‌های مختلفی از ورزش مانند بسکتبال و فوتبال حمایت کرده‌ایم.
این روحیه باعث شده است که بکو به عنوان یکی از برندهای که به سرعت در حال رشد است، به یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان، یعنی بارسلونا بپیوندد. دو برند بی‌نظیر با باورهای مشترک درباره قدرت غیر قابل انکار ورزش در ایجاد تغییر در زندگی اکنون در یک تیم هستند.
ایجاد تغییر به‌منظور بهبود
بکو، با افتخار و برای نخستین بار بعد از آغاز حمایت از بارسلونا، لوگوی جدید خود را معرفی می‌کنیم. اکنون برند بکو با نام بارسلونا همراه شده است تا فصل‌های موفقی را در آینده رقم بزند. مهم نیست که داستان موفقیت‌ ما از کجا شروع می‌شود چرا که همه موفقیت‌ها از الهامات ما برای ساخت زندگی بهتر نتیجه می‌گیرد. انگیزه ما برای تلاش، ایجاد زندگی بهتر برای مردم است.
فعالیت‌ها، علاقه‌مندی‌ها و طرز فکر مردم، همان چیزی است که طی ۶۰ سال گذشته، تا به امروز الهام‌بخش ما بوده و باعث شده است که روحیه “ایجاد تغییر به‌منظور بهبود” در روند کاری ما ثبت شود. این لوگوی جدید، دربرگیرنده و معرف ایده “ایجاد تغییر برای بهبود” است.
شعار باشگاه بارسلونا “فراتر از یک باشگاه”، نشان‌دهنده تعهد این تیم نسبت به طرفدارانش و جامعه‌ بزرگ‌تر از آن است. درست به همین شکل، بکو تلاش می‌کند تا تغییراتی را در زندگی افراد ایجاد کند و این کار را با نوآوری مستمر و تلاش برای دستیابی به کیفیت بیشتر انجام می‌دهد.
نهایتا بکو کار خود را با هدف تبدیل شدن به برندی جهانی آغاز نمود و توانست اولین برند ترکی حاضر در بازارهای خارجی باشد. با کسب موافقیت توامان در بازارهای ترکی و خارجی در اوایل دهه ۹۰ میلادی، برند بکو بخشی از زندگی روزانه ۴۴۰ میلیون مصرف کننده در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا قرار گرفت. امروز نیز هر دو ثانیه یکبار یک محصول با برند بکو در سرتاسر دنیا به فروش می رسد.

بکو؛

  • بهترین برند از نظر بیشترین میزان افزایش سهم بازار در اروپا بین سال‏های 2008 تا 2012
  • دومین برند لوازم خانگی برقی از نظر واحد فروش در بازار محصولات اروپای غربی
  • اولین برند پرفروش یخچال در اروپای غربی
  • دومین برند پرفروش فریزر و سومین برند پرفروش ماشین لباسشویی، ظرفشویی و ابزار پخت‌وپز در اروپای غربی
  • سومین برند بزرگ لوازم خانگی برقی در اروپا

جوایز و دستاورد‌های محیط زیستی
  • کارخانه Arcelik A.fi بکو واقع در چین، موفق به دریافت گواهی‌نامه “کارخانه‌ سبز با بازدهی انرژی بالا” شد.
  • مدیریت این شرکت همراه با برند بکو خود و با در نظرگیری مرکز اطلاعات واقع در چین، دو جایزه برند و مدل را از آن خود کرده است. بکو نخستین گواهی‌نامه خود را با ماشین لباسشویی Beko WCB 81241 PTLMS دریافت کرد. این محصول به‌عنوان “ستاره برندهای تولیدی در بازار لوازم خانگی چین” و “محصول هوشمند و دوست‌دار محیط زیست” موفق به کسب گواهی‌نامه‌های مذکور شد. همچنین بکو عنوان “برند پیشرو در صرفه‌جویی مصرف انرژی سال 2012” را نیز از آن خود کرده است.
  • اجاق‌ها و کباب‌پزهای توکار بکو دارای برچسب EST هستند که بیان‌گر اطمینان از صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و به محصولاتی با بازدهی انرژی بالا تعلق می‌گیرند. EST جامعه‌ای است مستقل، معتبر و با محوریت داوطلبانه که در زمینه اهدای گواهی‌نامه فعالیت دارد.
  • خشک‌کن DCU8230 بکو توانست این برند را موفق به دریافت عناوین “بهترین خرید” و “ذخیره انرژی” کند. این جایزه توسط سازمانی با محوریت راهنمایی مشتری در انگلستان اهدا شده است که بیشترین میزان مشارکت در نظرسنجی را در اختیار دارد.

جوایز و دستاوردهای حقوقی
  • بکو توانست عنوان “بهترین سرمایه‌گذار ترکیه‌ای” را در “جوایز موفق‌ترین برند ترک” که توسط سازمان شبکه تجارت در لندن ترتیب داده شده بود، کسب کند.
  • یخچال نئوفراست دارای 3 در و محفظه نگهداری برنج که با ویژگی‌های برتر و ممتازی طراحی شده است و در نمایشگاه  برلین IFA موفق به کسب “جایزه محصول نوآور” توسط CHEARI شده است.
  • بکو در فستیوال جوایز ایونتوپلاس 2012 برنده جایزه “برنز” شد. این فستیوال که از سال 2006 به‌عنوان یک کانون ارزیابی سالانه برگزار می‌شود، در کمپین خود به نام “ما به لباس‌هایتان زندگی می‌بخشیم”، به بهترین پروژه‌ها با مسئولیت اجتماعی در اسپانیا و پرتغال جایزه اهدا می‌کند.
  • کمپین “ما به لباس‌هایتان زندگی می‌بخشیم” در اسپانیا جایزه طلا را در ششمین دوره سالانه جوایز اروپایی به بکو اهدا کرد. بکو سه جایزه کلاس بازگشت سرمایه، از جمله طلای 2010 را از آن خود کرد.
  • شرکت بکو به‌عنوان برنده کلاس “بهترین کارخانه لوازم خانگی” براساس نتایج کانسپت “بهترین شرکت‌های روسیه- 2011” انتخاب شد. بنابر نتایج سال 2011، این موفقیت بکو را در زمره “100 شرکت برتر” در فدراسیون روسیه قرار می‌دهد