معرفی لوازم خانگی ایرانی

پارس خزر

برند پارس خزر به عنوان بزرگ ترین تولید کننده لوازم خانگی کوچک در ایران شهرت و البته کیفیت بسیاری دارد. و می توان آن را به عنوان یکی از بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی دانست. در سال 1347 شرکت پارس توشیبا با همکاری و مشارکت فنی کارخانه توشیبای ژاپن در استان گیلان فعالیت خود را آغاز کرد. در آبان ماه سال 1361 نام شرکت توشیبا به شرکت صنعتی پارس خزر تغییر کرد. شرکت برند پارس خزر یکی از ارکان اصلی شرکت سرمایه داری پارس توشه است و همواره با طراحی و توسعه محصولات خود خشنودی و رضایت مشتریانش را در نظر دارد.

با توجه به تنوع محصولات و لوازم خانگی برند پارس خزر می توان گفت که چرخ گوشت و البته پلوپز این برند حرف اول را می زند و از پرفروش ترین وسایل آن به حساب می آیند.

اسنوا

شرکت اسنوا در سال های 1384 و 1385 به عنوان یک استارت آپ مشغول به فعالیت شد. کارخانه این برند در مورچه خورت اصفهان قرار دارد و چندین سوله برای تولید رنگ و مونتاژ قطعات را در دل خود جای داده است. نام این برند برگرفته از نام اصلی شرکت، ارکان ساختار نوبن ایرانیان است و از زیرمجموعه های گروه انتخاب به شمار می رود. گروه انتخاب در سال 1367 به عرصه صنعت لوازم خانگی وارد شد و فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه در حال حاضر متشکل از هلدینگ هایی شامل لوازم خانگی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد، ساختمان و گردشگری و بازرگانی می شود.

حیطه تولیدات شرکت و برند اسنوا شامل لوازم سرمایشی و گرمایشی، لوازم خانگی، تلویزیون، یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، کولر، جاروبرقی و… است و شاید بتوان گفت که لباس شویی و هم چنین اجاق گاز این برند در میان سایر محصولات آن حرف اول را می زند و در این اواخر به عنوان یکی از بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی شناخته شده است.

پاکشوما

شرکت تولیدی لوازم خانگی پاکشوما، فعالیت خود را در سال 1354 با تولید ماشین های لباسشویی نیمه اتوماتیک، آغاز کرد.شرکت پاکشوما با چهل سال سابقه و تجربه در تولید انواع لباسشویی، اهداف و برنامه های خود را در راستای عرضه محصولات با بالاترین کیفیت جهت آسایش ، آرامش و رضایت بیشتر خانواده های ایرانی قرارداده است . بدین منظور سبد محصولات خود را با اضافه نمودن ماشین ظرفشوئی ، یخچال ساید بای ساید، جاروبرقی، مایکروفر و کولرگازی کامل نموده و در حال برنامه ریزی برای تولید سایر لوازم خانگی برای تمامی اقشار جامعه با هر نوع سلیقه و بودجه می باشد .

ارج

ارج یک سازنده محصولات لوازم خانگی در کشور ایران بود. این شرکت از سال ۱۳۱۶ مشغول به تولید شد و با قدمتی ۷۹ ساله قدیمی‌ترین سازنده لوازم خانگی ایران است که در آغاز کارها آهنگری، ریخته‌گری و جوشکاری انجام می‌داد و همچنین صندلی‌های تاشو نیز تولید می‌کرد . در دهه ۱۳۵۰ فعالیتش گسترش یافت و به تولید لوازم خانگی، از جمله یخچال، ماشین لباس‌شویی و کولر نیز رو آورد. در روز ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ با پلمب قضایی انبار ارج، این کارخانه ۷۹ ساله رسماً تعطیل شد.

هیمالیا

برند هیمالیا یکی دیگر از بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی است که در کارنامه خود همکاری با شرکت های معتبری چون AEG آلمان و بتاکو ایتالیا را به همراه دارد. این شرکت با توجه به اهداف بلند بالایی که برای خود تعیین کرده کارخانه ای 11 هکتاری در 50 کیلومتری تهران دارد و به ساخت و تولید محصولات و لوازم خانگی می پردازد. در میان تنوع محصولات و تولیدات این برند می توان گفت که یخچال هیمالیا حرف اول را می زند.

استیل البرز

یکی دیگر از شرکت ها و برندهای تولید کننده لوازم خانگی ایرانی، برند استیل البرز است. شرکت استیل البرز فعالیت خود را در شهر شیراز آغاز کرد و با گذر زمان به عنوان شرکت صنایع استیل البرز فعالیت خود را گسترش داد. بیشترین و البته معروف ترین تولیدات این برند مربوط به سینک آشپزخانه و ظرفشویی است، اما در میان آنها می توان با محصولاتی دیگر نیز رو به رو شد. به طور کلی تولیدات برند استیل البرز شامل هود آشپزخانه، انواع اجاق گاز، سینک ظرفشویی، انواع فر و مایکروویو، انواع شیرآلات بهداشتی و…

امرسان

برند امرسان نیز یکی از معتبرترین و البته پرطرفدارترین برندهای لوازم خانگی ایرانی است که می توان روی آن حساب کرد. این شرکت فعالیت تولیدی خود را در سال 1360 و با تولید فریزرهای خانگی آغاز کرد. در سال 1368 نیز خط تولید اولین یخچال فریزر 16 فوت با طراحی جدید را شکل داد و از آن به بعد نیز پیشرفت چشمگیری در تولیدات یخچال و فریزر خود ایجاد کرد. شرکت و برند لوازم خانگی امرسال تولیداتی از جمله یخچال و فریزر، اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و… دارد که از میان آنها طبیعتا می توان گفت که یخچال و فریزر برند امرسان حرف اول را می زند.

اخوان

کارخانجات صنعتی اخوان در سال 1348 در استان تهران تاسیس شد. این برند با پیشرفت خود توانست محصولات بسیاری اعم از انواع سینک ظرفشویی، انواع اجاق گاز مبله و رومیزی استیل و شیشه ای، انواع فرهای گازی و برقی، انواع هودهای آشپزخانه و… را تولید کند و در میان سایر برندهای تولید کننده لوازم خانگی ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشد. در میان محصولات متنوع شرکت و برند اخوان می توان به اجاق گاز و فر آن اشاره کرد که حرف اول را در میان سایر محصولات به عنوان بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی می زنند!

بیمکث

شرکت ستاره طلایی صنعت با نام تجاری بیمکث در سال 1360 تولید هود آشپزخانه را آغاز کرد و در نهیات نیز تولیدات خود را به سایر لوازم خانگی آشپزخانه افزایش داد. تولیدات این شرکت محصولات بسیاری از جمله اجاق گاز، هود، سینک ظرفشویی، فر و مایکروفر و… را شامل می شود و صادقانه باید گفت که هر کدام از آنها در میان محصولات ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. با این حال اگر بخواهیم به شکل دقیق تری آنها را بررسی کنیم می توانیم بگوییم که کماکان هود بیمکث در مقایسه با سایر محصولات این برند حرف اول را می زند.

بوتان

برند بوتان نیز یکی دیگر از شرکت های تولید کننده لوازم خانگی ایرانی است که در میان سایر برندهای داخلی نامی آشنا دارد. این شرکت غالبا به تولید محصولات سرمایشی و گرمایشی می پردازد و بهترین محصولات آن شامل آبگرمکن، پکیج شوفاژ دیواری، رادیاتور و… می شود. با این حال اگر بخواهیم به طور دقیقی به این مسئله اشاره کنیم می توانیم بگوییم که آب گرم کن های برند بوتان در میان سایر برندهای ایرانی حرف اول را می زند و می توان با خیال راحت بر روی آن حساب کرد.

لوازم خانگی برقی گازی

لباس شویی: آبسال، پارس، پا کشوما، فریدولین

گاز صفحه ای: اخوان، استیل البرز، آلتون، بیمکث، داتیس، درسا، رزگاز، سینجر، کن، مس، روبینا

اجاق گاز مبله: آلتون، پادیسان، پیلوت، تا کنو گاز، رزگاز، سینجر، پاتریس، لوفرا (عادل گاز)، اسنوا، روبینا

یخچال فریزر: الکترواستیل، اسنوا، امرسان، پارس، هیمالیا، دونار، یخساران

تلویزیون: اسنوا، ایکس ویژن / دستگاه دیجیتال: ایکس ویژن

پنکه: پارس خزر، ارشیا، مه پویا، نانیوا، جهان آوا

ماشبن ظرفشویی: اسنوا / بخارشوی: نانیوا، پارس خزر

جاروبرقی: اسنوا، نانیوا، پارس خزر

جاروشارژی: پارس خزر / جاروعصایی: پارس خزر

اتوبخار: اسنوا، پارس خزر، نانیوا

سر خ کن: پارس خزر، نانیوا / ساندویچ ساز: پارس خزر

توستر: پارس خزر، نانیوا / مایکروویو: اسنوا

آبمیوه گیری: اسنوا، نانیوا، پارس خزر، جهان آوا

همزن: پارس خزر / خردکن: پارس خزر

مخلوط کن: نانیوا، جهان آوا / چای ساز: نانیوا، پارس خزر

چر خ گوشت: نانیوا، پارس خزر، جهان آوا

غذاساز برقی: نانیوا، پارس خزر

کباب پز: پارس خزر / تخم مر غ پز: پارس خزر

آسیاب: پارس خزر، جهان آوا

سبزی خردکن: پارس خزر / ترازو دیجیتال: پارس خزر، نوین،

ظروف و ملزومات آشپزخانه

چر خ خیاطی: کاچیران / سشوار مسافرتی: پارس خزر

آرام پز: مه پویا / زودپز: حاتم گاز، نانیوا، پارس استیل

پلوپز: پارس خزر، مه پویا، نانیوا / بخارپز: پارس خزر

سرویس لوازم آشپزخانه: آدران شفق، اورانوس، بازن، بهازکالا، زیباسازان، لیمون، پایون، گل رز

سینی پذیرایی: ایران کوئین، پاسارگاد، سانجیکو، میالد، نگار

بلور: نوری تازه، بلور اصفهان، شوگا، کاوه

کریستال: جی‌سی‌سی(jcc)، رف، فونیکس ایران

اوپال: آیروپال، پارس اوپال، زرین اوپال، آرکوفام

چینی: توس، تقدیس، زرین، مقصود / چینی تزئینی : ویولت

قابلمه استیل: پارس استیل، غفاری

ظروف تفلون: (PMT) پویان مهر، تابان، کویر، تکنو، خورشید، زرساب، عروس

چدن: تکنو / گرانیت: تکنو / سرامیک: تکنو

ظروف هاردآنادایز: کارال، پاتیالن

قاشق چنگال: صنایع استیل ایران، پاشا، ناب استیل

غذاساز دستی: نوین

سرویس دستگیره، دم کن و …: الیکو، رزین تاژ، استاتیرا

تصفیه آب خانگی: آرین سیستم (system aryan)، فریدولین

فلاسک: احمد(شرکت کالای خانه)، یزدگل، غفاری

کتری استیل: مرادی، تابنا ک قیطاسی(GH.T)

کتری لعابی: لعاب اصفهان

سرویس پاسماوری: چیده




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد