چگونگی کسب درآمد از طریق گوگل ادموب

تا بحال چیزی در مورد گوگل ادموب شنیده اید؟ آیا می دانید چگونه می توان با استفاده از آن کسب درآمد نمود؟ امروزه افراد زیادی خود را با اپلیکیشن های مختلف سرگرم کرده و نیازهای خود را به وسیله برخی از آن ها برطرف می کنند. به همین جهت توسعه دهندگان و صاحبان اپلیکیشن به دنبال راهی هستند تا به کمک آن بتوانند درآمدزایی کرده و اپلیکیشنشان به منبعی برای کسب درآمد تبدیل شود. تیم با تجربه تیکو برای رسیدن شما به این هدف، استفاده از سرویس google admob  را پیشنهاد می کند که تنها شرط لازم برای بهره مندی از آن اینست که برنامه خود را در گوگل پلی و اپ استور منتشر کنید چرا که هنگام انتشار برنامه در این مارکت های جهانی باید تمامی قوانین رعایت گردد. با ما همراه باشید تا شما را با این قوانین آشنا کرده و چگونگی و میزان درآمد به وسیله گوگل ادموب را به سمع و نظر شما برسانیم.

درصورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرد.

مشاور تیکو

قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی

انتشار اپلیکیشن در پلی استور گوگل یکی از اساسی ترین وظایف هر توسعه دهنده می باشد چرا که از این طریق می تواند برنامه خود را به دیگران معرفی کرده و برای آن نصب دریافت نماید. برای این کار لازم است ابتدا یک اکانت دولوپر گوگل پلی بسازید. اما از آنجایی کشور عزیزمان ایران تحریم است، گوگل نیز ایرانیان از لیست مجاز استفاده از خدماتش حذف کرده است. اما جایی برای نگرانی نیست که همیشه راهی برای دور زدن تحریم ها وجود دارد. پس از ساخت اکانت در مرحله بعد باید اطلاعات و مشخصات اپلیکیشن مانند اسکرین شات و بنر کلی از تمام صفحات برنامه، لوگوی اپلیکیشن، نام کامل اپلیکیشن را ارسال نمود و در آخر فایل برنامه را با فرمت APK آپلود و آن را منتشر نمایید. اما فراموش نکنید که گوگل پلی از سیر تا پیاز محتوای برنامه ی شما را بررسی کرده و در صورت مشاهده عدم رعایت قوانین از انتشار آن منصرف می شود. در نتیجه برای انتشار موفق اپلیکیشنتان باید از قوانین زیر پیروی کنید.

  1. داشتن محتوای مناسب: اگر اپلیکیشنی دارای محتوای غیر اخلاقی و مبتذل بوده و برای جوانان نامناسب باشد، google play سریعا آن را حذف می کند. برنامه هایی که برای کودکان ساخته شده اند اما محتوای آن برای سن آنها مناسب نیست نیز توسط گوگل پلی حذف می گردد.
  2. عدم انجام فعالیت غیر قانونی: اپلیکیشن هایی که فعالیت های غیرقانونی مانند خرید یا فروش مواد مخدر دارند نیز از گوگل پلی حذف می شوند.
  3. استفاده از برند تجاری دیگران و جعل هویت: یکی از اشتباهات رایج در انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی اینست که برنامه خود را با استفاده از نام برند تجاری یک شرکت دیگر منتشر کنید. با انجام این کار برنامه شما جعلی شناخته شده و حذف می گردد.
  4. ارسال اطلاعات و اسکرین شات های مرتبط: از آنجایی کاربران با مشاهده اسکرین شات ها از محیط برنامه آگاه می شوند و پس از آن برای نصب اقدام می کند، در نتیجه در صورت ارسال اطلاعات و اسکرین شات گوگل پلی برنامه شما را جعلی و فریبنده می شناسد.
  5. عدم وجود اسپم و تکرار بیش از حد کلمه کلیدی

چگونگی کسب درآمد از طریق گوگل ادموب

گوگل ادموب و فرمت های تبلیغاتی آن

همانطور که می دانید تعداد اپلیکیشن ها در اپ استور رو به افزایش است به همین جهت دولوپرها و صاحبان اپلیکیشن برای کسب درآمد رقابت تنگاتنگی خواهند داشت. اما گوگل با ارائه سرویسی به نام admob مسیر را برای موفقیت آن ها هموار ساخته است. تا بحال هنگام استفاده از برنامه ای به تبلیغاتی که در آن وجود دارد دقت کرده اید؟ در واقع افراد به منظور تبلیغ محصولات خود مبلغی را پرداخت کرده تا بنر و ویدیو تبلیغاتیشان در اپلیکیشن ها توسط google admob به نمایش گذاشته شود. این گونه می شود که توسعه دهندگان و صاحبان اپلیکیشن منبعی برای درآمدزایی خواهند داشت. به عبارت دیگر گوگل ادموب پلتفرمی است که به شما اجازه می دهد با انتشار تبلیغات محصولات دیگران در اپلیکیشن خود کسب درآمد داشته باشید. این تبلیغات می تواند به صورت فرمت های زیر انجام گیرد:

  • پاداش (Rewarded):  در این روش کاربران می توانند با مشاهده تبلیغات موجود در اپ جوایزی دریافت نمایند. به عنوان مثال در بازی های جنگی با دیدن ویدیو ها جان اضافی یا تفنگ بزرگی را جایزه بگیرند.
  • بنر (banner): تبلیغات در به صورت کادر مستطیلی در بالا و پایین صفحه قرار می گیرد.
  • بینابینی (Interstitial)هنگامی که کاربران بین صفحات جابجا می شوند تبلیفات برای آن ها به نمایش گذاشته می شود.
  • بومی (Native): این نوع تبلیغات سفارشی بود و به عنوان بخشی جدانشدنی اپلیکیشن محسوب می شود.

اگر شما نیز یکی از صاحبان اپلیکیشن هستید این سرویس می تواند فرصت مناسبی برای کسب درآمد دلاری باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد